Dienst Vreemdelingen

De dienst Vreemdelingen registreert de aanwezigheid van niet-Belgen in onze gemeente.

Zo is elke vreemdeling verplicht binnen de 3 werkdagen zijn aanwezigheid te melden bij het gemeentebestuur van de plaats waar hij verblijft. Hij brengt zijn paspoort mee en een recente pasfoto.

De EU-burger meldt zijn aanwezigheid binnen de 10 werkdagen. Hij brengt zijn paspoort of identiteitskaart mee.

Alvorens het Schengengebied te mogen binnenkomen, moet een al dan niet visumplichtige vreemdeling, die onderdaan is van een derde land bewijzen dat hij over voldoende bestaansmiddelen beschikt. Hij kan hiervoor beroep doen op een garant. Uitleg bij de verbintenis tot tenlasteneming (Bijlage 3bis) vind je hier. De verbintenis tot tenlasteneming steeds recto/verso printen.

Meer info over vreemdelingenzaken: www.dofi.fgov.be

Meer info over Nederlands leren: www.hvnprovant.bewww.integratie-inburgering.be

 

Contact

Dienst Vreemdelingen
Kerkplein 17, 2220 Heist-op-den-Berg
Tel. 015 22 86 73, fax 015 24 95 98,
mail vreemdelingen@heist-op-den-berg.be

Openingsuren loket

Ma: 9 - 12 uur en 13.30 - 16 uur
Ma: 16 - 19 uur na afspraak
Di, do: 9 - 12 uur
Wo, vr: 9 - 12 uur en 13.30 - 16 uur
Za: 9 - 11.30 uur na afspraak

Telefonisch contact

Ma, di, wo, do: 9 - 12 uur en 13.30 - 16 uur
Vr: 9 - 12 uur