Evenementencontainers

Organiseer je een evenement in Heist-op-den-Berg? Dan kan je voor het afval op je evenement extra restafvalcontainers aanvragen. De containers worden voor je evenement geleverd en worden na het evenement opnieuw opgehaald. 

Hoe vraag je een evenementencontainer aan?

Duid bij de aanvraag van je evenement in het evenementenloket aan dat je afval zal produceren en vuilbakken zal plaatsen. Je zal nadien een aanvraagformulier voor de evenementencontainer(s) krijgen via mail. 

Hoeveel kost een evenementencontainer?

Je betaalt een vaste kost voor de plaatsing van de containers:

  • 120 liter container restafval: 10 euro per container
  • 240 liter container restafval: 10 euro per container
  • 1.100 liter container restafval: 25 euro per container

Daarnaast betaal je een kost per kg ingezameld afval: 0,28 euro per kg restafval. De organisator van het evenement krijgt achteraf een factuur van IOK. 

Wanneer wordt de evenementencontainer leeggemaakt?

Team Openbaar Domein laat weten wanneer de container(s) leeggemaakt worden. In principe is dat op onderstaande momenten:

  • In de week dat er reguliere inzamelronde is op het adres: dezelfde dag als de huis-aan-huis ophaling. De reguliere inzamelronde van de huis-aan-huis ophaling kan je terugvinden op de ophaalkalender.
  • In de week dat er geen reguliere inzamelronde is: op dinsdagochtend. IOK zet tijdens de zomerperiode (van 25 juni tot 3 september) extra wagens in om de evenementencontainers te ledigen.

Het is belangrijk dat je de container(s) klaarzet aan de straatkant. In de zomermaanden start de ophaling al vanaf 6.30 uur.